رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه هیئت دولت، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار کردیم و آخرین آزمون هم ۱۲ مرداد برگزار خواهد شد.

آخرین آزمون استخدامی ۱۲ مرداد برگزار می‌شود

میثم لطیفی درباره روند استخدام در دستگاه‌های اجرایی گفت: ابتدا دستگاه اجرایی مربوط درخواست خود را به کارگروهی که متشکل از آن دستگاه اجرایی، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه‌وبودجه است برای بررسی ارائه می‌دهد و در ادامه مجوز و تأمین اعتبار داده می‌شود و دستگاه مجری برگزارکننده آزمون استخدامی مشخص می‌شود که معمولاً سازمان سنجش یا جهاد دانشگاهی است.

لطیفی تأکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار کردیم و آخرین آزمون هم ۱۲ مرداد برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراحل جذب در آزمون استخدامی به این صورت است که بعد از اعلام نتایج اولیه دستگاه اجرایی متولی ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهد، بعد از ارزیابی تکمیلی نیز نتایج گزینش و حراست باهم جمع می‌شود و دستگاه مجری نتایج را اعلام می‌کنند و اگر داوطلبین اعتراضی دارند به دستگاه اجرایی منتقل کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نیز گفت: کاری را از قبل با دستور رئیس‌جمهور شهید شروع کردیم مبنی بر اینکه سامانه‌ای ایجاد شود برای معرفی افراد شایسته برای انتصاب در پست‌های مدیریتی که این کار تمام شده است، سامانه‌ای با عنوان دولت یار تهیه شده است و این را به دولت چهاردهم هدیه می‌دهیم که از این سامانه استفاده کنند.

لطیفی مطرح کرد: افرادی که شایستگی دارند در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند که در دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت آن ها استفاده شود، هر زمان دولت منتخب اعلام کنند ما این سامانه با همه امکانات را در اختیارشان قرار می‌دهیم

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.